انجمن مدیریت اجرایی ایران

پایگاه دانش بر حسب موضوع

جلسه ی مجمع عمومی فوق العاده (نوبت دوم) انجمن مدیریت اجرایی ایران در تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ساعت ۱۸ در محل دفتر  انجمن با حضور اعضای هیات مدیره، اعضای پیوسته انجمن و نماینده کمیسیون انجمن های علمی ایران برگزار گردید.

 

?مصوبات مجمع به شرح ذیل می باشد:

 

?1.  تغییر نام انجمن به «انجمن مدیریت کسب و کار ایران»

?2.  تبصره 2 ماده 12 اساسنامه به شکل زیر تغییر یافت:

«حداکثر دو نفر اعضای مشمول تبصره 1، در صورت کسب حداقل سه چهارم آرای حاضران در مجمع عمومی می توانند برای دوره های دیگر به عضویت هیات مدیره در آیند.»

?انشالله با یاری و همکاری اعضای محترم انجمن در پیشبرد اهداف مدیریتی و و برنامه های سال ۱۳۹۸ اقدامات بایسته صورت گیرد.

 

زنجیره تامین، مجموعه ای از فعالیت ها و فرایندهای متنوع تجاری (همچون تامین کنندگان، کارخانجان، توزیع کنندگان و خرده فروشان، می باشد. که با یکدیگر در جهت بدست آوردن مواد خام، تبدیل مواد خام به محصولات نهایی و تحویل این محصولات نهایی به خرده فروشان همکاری می کنند.

امروزه دانش و سرمایه های فکری سازمان ها یکی از مزیت های اصلی رقابت محسوب می شود و می توان اذعان داشت که دانش، قلب اقتصاد جهانی است. البته بیشتر سازمانها و شرکت ها از قدرت دانش آگاه اند، ولی تعداد اندکی از آنها از قابلیت کارای دانش و تحت کنترل درآوردن آن در راستای خلق ارزش برخوردارند. 

دانش مهمترین مزیت رقابتی سازمان ها در عصر حاضر محسوب می شود. این امر باعث شده است در محیط رقابتی و پویای امروز، بهره گیری از روش هایی جهت کسب، ذخیره سازی و بکارگیری دانش در کانون توجه مدیران و سازمانها قرار گیرد.

مدیریت زنجیره تأمین بر پایه دو اصل هماهنگی و همکاری، سازمانهای یک زنجیره را از طریق به اشتراک گذاری و شفاف سازی اطلاعاتی با یکدیگر هماهنگ تر نموده و به همکاری در یک رقابت برای کسب مزایای رقابتی بیشتر دعوت می نماید.